Träning v26

Jag förstår att ni inte har tröttnat på mitt tjat om knäna, så därför tänkte jag uppdatera er lite. Faktisk, och denna gång menar jag det, har jag hittat metoden för att rehabilitera mina knän. Jag har tidigare konstaterat att det är slemsäcksinflammationer, vilka åtgärdas genom stretching. Den stretchövning som jag blev tipsad om av idrottsläkaren hjälpte lite men inte helt, då den mest tog på vastus intermedius. Jag har experimenterat, och nu kommit fram till att mitt problem är vastus lateralis.
 
För att komma åt vastus lateralis böjer jag benet helt och håller ihop dem med hjälp av ett bälte. Sedan för jag bak det sammanbundna benet och lägger knät på en stol. Jag vrider mig lite så att sträckningen sker mer på yttersidan. Genom denna metod kommer jag åt precis rätt muskel. Sedan kör jag också KAT-metoden (kontraktion, avslappning, töjning). Så bra som mina knän är nu har de inte varit på över ett år. Jag börjar få hopp om löpning och innebandy, igen :)
 
Till topps! / Joel
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0