Mer stretch!

Idag gick jag till en idrottsläkare på fysiocenter för att få en diagnos på mina knän. Till min glädje var det inte meniskerna, vilket jag hade befarat. Inte heller beror mina problem på att jag är för klen, utan snarare tvärtom. Läkaren kunde konstatera att jag var lite hjulbent, men det visste jag redan. Han vred och tänjde lite, och ganska snabbt kunde han konstatera att jag måste stretcha mina lårmuskler mer. Eftersom jag har hyfsat välutveklade lår, så blir belastningen ganska kraftig på knäna, speciellt när jag spelar innebandy. Det leder i sin tur till att det uppstår slemsäcksinflammationer i knäna. Det var inte första gången han ställde denna diagnos, så han var tämligen säker på det.
 
Jag brukar försöka stretcha framsida lår med att jag håller foten bakom mig, men den övningen var tydligen inte bra. Jag fick tips på en annan övning som jag ska göra 5 x 30s i två set. I princip borde knäna bli bra inom två månader. Jag ska absolut göra som doktorn säger, men att sluta spela innebandy som också var ett råd, tänker jag inte :)
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0