Belastningsträning

Idag körde jag mitt första pass belastningsträning inför Yukon. Vad jag menar med "belastningsträning" har jag skrivit om i detta inlägg. Min pass bestod av att jag packade min ryggsäck, och riggade en pulka, 25kg i ryggan och 11-12kg i pulkan. En hyfsat lämplig start.
 
Pulkan riggar jag med hjälp av nylonrep och karbiner. Pulkan är en helt vanlig barnpulka som jag köpte på ICA för 89:-. Poängen är att den kommer att slitas ganska duktigt i och med att det är mycket grus och asfalt där jag går. Det gör alltså inte så mycket att pulkan får ta lite stryk.
 
Det tar mig 50 minuter att gå en väg till jobbet, och därför ställde jag klockan extra tidigt. Sedan blev det lite sparsamt med både frukost och lunch idag. När jag kom hem, efter att ha marscherat i ett ganska tufft tempo, så var jag rejält mör. Min kropp var ganska tömd på energi, vilket gör att man blir så där utmattad och trött, nästan som lågt blodsocker, men pga. ansträngning.
 
I efterhand en härlig känsla, för då vet man att man har tränat!
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Andre' Sinclair

Hej Joel,
spännande och lärorik läsning av Din blogg.
Hur har Sdu kommit fram till att vikten 10-12 kg i pulkan Du drar? Är det den faktiska vikten Du räknar med att dra i Yukon?

Lycka till!

Med vänlig hälsning,
Andre' Sinclair

2013-01-12 @ 07:22:42
Postat av: Joel

Tack för positiv respons! Vikten i pulkan är bara en startvikt. Eftersom det var första passet, så drog jag inte så mycket. Jag kommer att öka vikten allteftersom.

2013-01-12 @ 12:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0