All in

 
För ett par månader sedan hade jag och Kristina en gemensam fest. En av de inbjudna hade då uppmärksammat hur jag dansade till min fästmö. Till saken hör att jag gillar att dansa och hänger mig gärna åt detta. Tydligen var det lite oväntat för gästerna, men Kristinas kommentar var att det inte är så överraskande, då jag alltid går "all in" när jag är engagerad.
 
All in, är lånat från pokervärlden, och betyder i detta sammanhang att man går in till 100%. Det kan vara sång, dans eller jobb. Jag har en kompromisslös hållning till mitt engagemang, ska jag dansa, så ska jag verkligen dansa. Detta personlighetsdrag kan man absolut se i mitt förhållande till bergen. Jag går verkligen all in. Likaså med mina principer. Många skakar på huvudet när de hör att jag vägrar sponsring, att jag t.o.m. ger bort det jag får.
 
Visst, har jag vetat detta om mig själv, men det blev lite av en aha-upplevelse när etiketten "all in" användes. Det stämmer ju, jag går verkligen all in.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

Matlagning, jobb, historieundervisning vid köksbordet, festplanering, projekt av olika slag - alltid all in!

2013-12-26 @ 21:42:33
Postat av: Kristina

Matlagning, historieundervisning vid middagsbordet, semesterupplägg, På spåret-tittande, innebandy/volleyboll, fixa fest - alltid all in!

2013-12-27 @ 10:23:37
Postat av: Joel

Absolut, t.o.m. att koka gröt kräver all in-engagemang.

2013-12-27 @ 11:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0