Väntan

Det tog lite stopp redan på dag två. Ymnigt snöfall och blåst gjorde att merparten av tisdag/onsdag tillbringades med att ligga still i det läger de satt upp på glaciär nummer ett. Det händer inte mycket, alltså. Joel är noga med att betona att det inte alls går någon nöd på dem där de ligger och väntar på bättre väder. Det ska bli bättre väder också. När de nu snart vaknar till sin torsdag kommer de, enligt prognoserna, att få en fin dag med klart väder, och då börjar de antagligen att flytta på sig. Flera dagar framöver ser riktigt bra ut vädermässigt, men det är ju också skillnad på en prognos och verkligheten.
 
Vi stökar en del med satellittelefonen fortfarande. Sms-en fördröjs eller kommer inte fram överhuvudtaget, och det känns tråkigt ibland att ägna de 160 tecken jag har på mig åt att upprepa samma väder som jag gjorde ett halvt dygn tidigare. Det finns ju annat jag vill säga än vindhastighet, eventuell nederbörd och antal grader. Just nu skulle jag till exempel kunna tänka mig att berätta om att jag befinner mig i Edinburgh, på mitt första Skottlandsbesök, och att jag redan är mycket välvilligt inställd till den här stan. Så fin, och så mycket uppförsbackar!
 
Mot nya höjder!/Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0