Snart avfärd

Det är mindre än en vecka kvar tills det att vi åker till Yukon. Det är otroligt vad fort tiden går. För det mesta upplever man har hur mycket tid som helst för att fixa och ordna, men plötsligt ska man bara åka.
 
Nu känns det ändå som att vi har ganska bra koll på läget. Vi har fått våra tillstånd, och allt annat i fråga om logistik är klart. Vi ser över vår gemensamma utrustning samtidigt som var och en filar på sin egen utrustningslista.
 
Vi har också hittat ytterligare ett par toppar som ska vara obestigna. Om allt går som man kan önska sig kan vi ha gjort minst tre förstabestigningar när turen är över.
 
I övrigt har mina förberedelser varit sig lik. Jag har inte tränat i den omfattning som jag skulle ha önskat eller brukar. Ursäkterna är många, men jag ska inte tråka ut dig med dem. Jag kan dock konstatera att jag aldrig har tränat så mycket tekniskt klättring inför någon tur som inför denna. Det har blivit en hel del is- och klippklättring. Det känns bra eftersom vi inte vet vad som väntar oss.
 
Jag kommer att uppdatera bloggen lite mer frekvent nu innan avfärd, så titta gärna förbi!
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0