Sköna dagar i Marseille?

I början av veckan rapporterade Joel om dåligt väder, med regn och blåst, men tonläget har ändrats något. Det har chillats, ätits kebab, druckits rosévin under tarpen, beskådats vackra havsvikar, suttits på uteserveringar, och dessutom varit  "la belle vie" och "underbara klätterdagar".  Tydligen gjorde de en fin 6B igår. Jag vet ju att sådan information inte egentligen är avsedd för mig, utan snarare för bloggen. 6B låter mer som en skolklass för mig. Eller möjligen en gate.
 
Jag gläds i alla fall åt att Joel verkar må riktigt bra där nere vid Medelhavet. Min hemliga plan är nämligen att det vore en alldeles utmärkt sommarresa att hyra ett hus där någonstans, så kan de som vill klättra göra det, och andra kan ägna sig mer åt det där med havsvikar och rosévin. Någon tarp är jag väl inte så intresserad av att sova under, dock. Imorgon packas tarp och prylar ihop igen, för att resa till Genève, och så småningom hem till Sverige. På fredag blir det andra äventyr, då får Joel lämna rep och säkringar på hotellrummet, för att sen hänga på Kungliga operan och njuta av Turandot.
 
Mot nya höjder! /Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0