Stipendium

 
Då har jag, Benny och Axel fått Sveriges största bergsportstipendium (länk till stipendiet). Det är Addnature tillsammans med The North Face och Petzl som delar ut stipendiet på 50 000kr. Hälften får man i kontanter och den andra i form av utrustning. Det roligaste är inte pengarna, utan att vi kommer att få med oss en filmkamera som vi ska använda för att dokumentera klättringen. Råfilmen lämnar vi sedan in, och får den redigerad till en film av proffs. Det kommer att bli en kortfilm på ca. 10 minuter, och den kommer att visas på Banff mountain film festival i Stockholm.
 
Det roliga är just filmen, pengarna bryr jag mig inte om. Faktum är att jag har haft ett dilemma kring pengarna och utrustningen. Jag har ju som princip att inte vara sponsrad. Förvisso rör det sig om ett stipendium, men för min del ligger det lite för nära sponsring ändå. För att komma runt detta problem, så tänker jag se till att jag inte drar några ekonomiska fördelar av detta. Hur jag ska göra det, får ni läsa om i ett annat inlägg.
 
För övrigt kan jag berätta att vår ansökan handlar om förstabestigningar i Kanada. Tyvärr, kan jag av naturliga skäl inte berätta mer. När det gäller Carstensz, så verkar det inte bli i december, utan förmodligen i januari.
 
Till topps! /Joel
 
 

Kommentarer
Postat av: Gustav

Fan vad kul, det är du värd!

2012-09-27 @ 22:58:56
Postat av: Joel

Tack så mycket! Det var ju kul att vi vann.

2012-09-28 @ 18:57:05
Postat av: Kenneth

Måste kännas riktigt kul, stort grattis!

2012-09-28 @ 19:35:55
Postat av: Joel

Tack Kenneth!

2012-09-28 @ 20:39:13
Postat av: Robin

Asså fan grattis! Stor grattis! Ska bli kul att se filmen sen!

2012-09-30 @ 23:21:11
Postat av: joel

Tack, det ska bli riktigt skoj, detta. Både klättringen och filmen.

2012-10-01 @ 18:01:00
Postat av: ullis

Grattis :) Ska bli roligt att se filmen,

2012-10-02 @ 22:45:32
Postat av: Joel

Tack, vi hoppas att filmen blir bra.

2012-10-03 @ 20:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0