Nygammal kategori

Jepp, som ni ser har jag återinfört kategorin Carstensz. Det hänger helt enkelt ihop med att jag nu har bestämt mig för att åka dit i december. Efter en hel del rådbråkande har jag också beslutat att jag ska åka med en arrangör, och inte göra allt självständigt. Dels för byråkratin, dels för säkerheten (läs mer i detta inlägg).
 
En skillnad från tidigare år är att i mitt nya jobb kan jag vara mer flexibel i fråga om ledighet. Dock kvarstår faktum att det är en ganska dyr historia att bestiga Carstensz. Arrangören vill ha 9750 USD, dvs. 61 000kr. Jag kan bara tacka för den låga dollarkursen. Dessutom tillkommer flyg ToR till Bali, runt 10 000. Nåja, ingenting som är värt något kommer gratis här i världen.
 
Jag efterlyser dock klättersällskap, så om du är sugen på att bestiga Oceaniens högsta topp (4884), så får du gärna höra av dig.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0