Mycket på gång

Trots den dåliga frekvensen i uppdateringar, så har jag en hel del bergsgrejer på gång. Som det ser ut just nu så åker jag nog till Nya Guinea i december för att bestiga Carstensz pyramid (4884). Det är Oceaniens högsta berg, och om allt går som det är tänkt, mitt femte Seven Summits.
 
Jag ska i så fall ingå i en kommersiell grupp. Nu kanske du undrar hur det rimmar med mina principer att klättra självständigt, det gör det inte. Det finns möjligheter att göra det på egen hand, men det kräver enormt mycket av byråkratiskt strul. Sedan finns det en säkerhetsaspekt i det hela med fyradagarsvandringar i djungeln. Jag kommer därför att köpa in mig på en plats med arrangör, men jag kommer att göra allt som att bära mina grejer, laga min egen mat och klättra utan fasta rep. Det jag gör är att nyttja arrangörens service i pappershanteringen och givetivs drar jag fördel av att följa med en guidad grupp.
 
Allt har inte gått i lås än, men det är min plan. Sedan har kanske sommarens planer blivit klara, men där är det inte 100% spikat. På torsdag nästa vecka får jag veta hur det blir. Jag kan i alla fall avslöja att det handlar om förstabestigningar i Kanada.
 
Följ mig gärna på bloggen, för det verkar bli ett spännande år.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Carstensz låter riktigt spännande å du gör nog helt rätt i att haka på en kommersiell expedition då mycket kan hända i djungeln.

Låter riktigt kul!

2012-09-21 @ 21:30:14
Postat av: Joel

Ja, djungel är en naturtyp som jag inte är bekant med.

2012-09-22 @ 09:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0