Hit and run

Äntligen kom jag mig iväg till klätterhallen och körde ett bra pass under två timmar. Det kändes riktigt kul och inspirerande att få ta på sig klätterskorna igen. Med tanke på Carstensz och den lodräta klippan som jag ska ta mig uppför, så lär jag behöva lite kontinuerlig klätterträning. Tyvärr blev klippklättersäsongen inte av alls.
 
Eftersom Kanada har dykt upp som gubben i lådan, så har jag tvingats att planera om Carstensz. Jag måste försöka få ledigt för Yukon, vilket innebär att jag inte kan ta ledigt för Carstensz. En tanke jag hade tidigare var att åka med en annan grupp som ska iväg i januari, men det är numera uteslutet. Det finns ett alternativ till, och det är att jag åker på en helt privat tur, som dessutom är mycket snabbare eftersom den går genom gruvområdet. Istället för två veckor, så tar det bara en vecka. Dock är prisskillnaden påtaglig, från USD 9500 till 12 000 (79 000kr) och då är inte flygresan inräknad. Nåja, vill man ligga på topp, så får det kosta. Eftersom det blir en specialgjord tur för mig, så kan jag bestämma datum efter behag. Förmodligen åker jag strax innan nyår för att hinna vara tillbaka runt 5-6 januari. En hit and run-bestigning.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: kristian gullner

Känns inte en vecka som lite för kort tid? Varför stressa? Då kanske du bara rullar tummarna när du är färdig med dina 7 summits? =)

keep it up!

2012-10-06 @ 18:43:09
Postat av: Joel

Tja, finns väl värre saker att göra än att rulla tummarna.

2012-10-06 @ 18:56:08
Postat av: Kristina

Lodrät klippa? Jag minns beskrivningen av Carstens som "a walk in the park"?!?!

2012-10-06 @ 20:49:56
Postat av: Joel

Det är bara "a walk in the park".

2012-10-06 @ 23:18:58
Postat av: Anders

Ska du ligga på topp? Jag brukar ändå stå eller kanske sitta ner en stund. Ligga på toppen låter lite avancerat.

2012-10-07 @ 17:20:47
Postat av: Joel

Jepp, det gäller att ligga på topp för att stå på toppen.

2012-10-07 @ 22:12:09
Postat av: K

Vad då "ligga"? På toppen? Jag ställer mig som Anders undrande...

2012-10-07 @ 22:15:36
Postat av: Joel

Har ni aldrig hört talas om "planking"?

2012-10-07 @ 22:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0