Konkreta förslag



Jag skickade precis ett mejl till vår kontakt nere i Kirgizistan angående några toppar som verkar lovande. Benny mejlade mig några områden för ett par dagar sedan. I huvudsak är det toppar över 4000 meter, men det finns några +5000-toppar. Jag utgick från Bennys kartlänkar och använde Google Earth för att ta ut koordinaterna. Nu är det bara att avvakta besked från vår kontakt. Är det, såvitt de vet, obestigna toppar eller ej? Till saken hör att områdena vi har valt inte är de mest lättillgängliga. Det ökar ju chansen för att ingen har gjort dem tidigare. Det säger ju sig själv att berg precis i anslutning till vägar oftare har blivit bestigna. Vi får nog räkna med ett par-tre dagar anmarsch till de områden som vi tänker oss. Jag börjar verkligen se fram emot sommaren!

För att förstå hur många berg det finns i området, så kan ni föreställa er att ni åker i timmar, mil efter mil och det ser ständigt ut som på bilden.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: ullis

Spännande att se hur allt går. Hoppas på uppdatering på din blogg när ni är iväg på äventyr :)

2012-04-01 @ 21:06:30
Postat av: Joel

Jag ska försöka se till att det blir uppdateringar på bloggen allteftersom. Vi kommer ju ha med satellittelefon, och på så vis kan jag hålla kontakten med min "spökbloggare".

2012-04-02 @ 17:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0