Hälsporre

Tja, vad ska man säga? Jag måste vara Sveriges klenaste person. Alltid är det någonting som inte är riktigt bra. Nu på senare tid har jag börjat få ont under vänster häl. Det gör som mest ont om morgnarna, eller när jag ska börja gå efter en längre stunds vila. Utifrån min hemmasnickrade diagnos verkar jag ha drabbats av hälsporre. Nu är det ingen värre åkomma, utan den brukar försvinna av sig själv med tiden. Dock ska stretching av vaden hjälpa. Jag kan däremot inte säga att jag hade några känningar i hälen medan jag var i Marocko. Den stora boven i dramat är förmodligen innebandyn. Nåja, ett litet stretchpass såhär på onsdagskvällen kanske gör susen.



Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anders

Ständigt denna innebandy. Har orsakat mig både revbensbrott, stukningar, blåsor, slagskador, brännskador, skrapsår...

Verkar betydligt farligare än bergsbestigning?

2012-01-19 @ 01:16:31
URL: http://villut.se
Postat av: Johan

Innebandy är en extremsport helt klart. På jobbet har en tvingats operera knät efter en extra hård match och en annan börjar få problem miniskern.



Förvånandsvärt att försäkringsbolagen ens vill ta i dessa extremsportare med tång! :)

2012-01-19 @ 08:35:09
Postat av: Joel

Ja, tänk om mamma visste hur farligt det är med innebandy, då skulle mina klubbor konfiskeras.

2012-01-19 @ 09:07:36
Postat av: Johan

Tja! Du jag har en fundering på vilka storskor du använder vid alpina bestigningar? Eller vilka skor skulle du vilja ha.... Tycker det är skitsvårt att välja, du ska kunna gå långt i dom, dom ska vara lätta, dom ska vara tekniska så dom är bra att klättra med även utan stegjärn... Har du nått bra förslag?

2012-01-21 @ 12:18:33
URL: http://norenklattrar.blogg.se/
Postat av: Joel

Johan: Det där med storskor är inte lätt. Att hitta ett par skor som är en bra kompromiss för olika typer av alpinism. Själv har jag tre par storskor, ett par läder (LaSportiva Nepal) för mer teknisk alpinism, ett par plastskor (Koflach) för lite kallare bestigningar, ett par storskor med integrerad damask (Millet Everest) för högalpina berg. Några vänner till mig har LaSportiva Spantik och tycker att de är bra. De verkar vara en bra kompromiss mellan tekniska och varma skor.

2012-01-21 @ 16:41:12
Postat av: Anders

Johan: Jag kör med Kayland M11+. Själva "damasken" kan man klara sig utan, men själva skon fungerar att gå långt i och ändå tillräckligt styv för isklättring. Kan inte minnas att ha fryst över -10 oC.

2012-01-21 @ 19:07:49
URL: http://villut.se
Postat av: Johan

Ja altså drömmen är ju spantiken men min budget tycker inte lika bra om den skon som jag själv gör... Funderat lite mellan: LS Nepal, millet alpinist gtx och kanske LS trango extreme evo light GTX... Men det känns sjukt svårt när man inte kan klämma och känna utan bara utgå från bilder på nätet, den sistnämnda skon, trango extreme ser lite låg ut men jag vet inte... Det är en mörk djungel :) mina närmaste projekt tror jag blir stora kebtraversen och då är det ju en hel del pitcher i storskor på siluetten.... Sen funderar jag på normalleden Matterhorn

2012-01-22 @ 11:01:45
URL: http://norenklattrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0