Allt sitter i höften

Ett bildspel som Anders gjort från helgens tur till Trängslet.

Det var verkligen en bra tur till Trängslet nu i helgen. Jag hittade tillbaka till "flowet" i min klättring. Tidigare har jag lätt fått pump, vilket har gjort att jag tröttnat snabbt. Detta har i sin tur påverkat mitt ledpsyke. Jag klättrade bättre i fjol än vad jag gjort i år. Dock kom jag på vad jag har glömt bort, och det är att aktivt arbeta med höften in mot isen. Det gjorde hela skillnaden. Jag fick knappt någon pump alls efter denna lilla justering i min klättring. Däremot blev det tyngre för vaderna, men det är mer som det ska.

I Trängslet är isen helt ok. Spillrännan är lika bra som i fjol. Däremot var Brudslöjan lite tunnare. Isen var så tunn att man högg igenom till det rinnande vattnet bakom. I övrigt var det en fin tur, och vi fick en del klättrat. Vi åkte tidigt på lördagsmorgonen, och kom fram lagom till att det ljusnade. Vi slog upp tältkåtan som vi skulle sova i och klättrade sedan till mörkrets inbrott. Kvällen tillbringades i en kaminvärmd kåta. På söndagsmorgonen var vi först på plats vid isen. Som sagt en fin tur.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Robin H

Snyggt bildspel! Häftigt med så där mycket is.

2012-02-12 @ 20:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0