Bloggtips

Jag tänkte i detta inlägg tipsa om några andra friluftsbloggar. Gemensamt för dem alla är att de drivs av helt vanliga friluftsare som har familj, studier och jobb att ta hand om. Man får följa dem i deras träning och förberedelser inför olika äventyr, stora som små. Jag identifierar mig också mer med dessa personers bloggar, än med de stora välkända äventyrarnas. Allting är inte alltid spektakulärt eller en jakt på rekord.

Först vill jag tipsa om ett par bloggar som påminner mycket om hur min egen blogg startade en gång i tiden. Det är två bloggar som beskriver förberedelser inför bestigningar inför Aconcagua. Den ena skrivs av Kenneth (aconcagua.blogg.se). Den andra drivs av Niklas (shapelink.se/sv/blog/cremytos). Båda planerar att bestiga berget under årsskiftet 2012-13.

En allmän friluftsblogg är Johan Sandevärns blogg om medelmåttiga fantastiska äventyr som finns på (jsandevarn.se). Här kan man läsa om små och stora äventyr samt om träning. En till innehållet snarlik blogg skrivs av Robin (blogg.robinhaag.se). Det var för övrigt Robin som inspirerade mig att åka till Jbel Toubkal.

Slutligen vill jag tipsa om Johan Noréns klätterblogg (norenklattrar.blogg.se). I fråga om nätter i portaledge ligger jag här i lä.

Håll till godo, och trevlig läsning!

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Robin H

"Add to favourite" Check ;)

Nice med några till intressanta bloggar!

2012-02-12 @ 20:27:21
Postat av: Johan

Kul att du följer min blogg! Tack vare dig som jag startade min egen :)

2012-02-13 @ 12:10:04
URL: http://norenklattrar.blogg.se/
Postat av: Joel

Robin och Johan: Det är alltid kul när man kan inspirera varandra.

2012-02-13 @ 20:37:19
Postat av: Johan S

Tack så mycket för att du länkar!

Blir verkligen inspirerad av din blogg och de andra bloggarna du länkat till!

2012-02-13 @ 21:07:40
URL: http://jsandevarn.se
Postat av: Kenneth

Tack för "reklamen", kul att några läser och vips så har jag några nya att kolla in.

Pergite!

2012-02-15 @ 21:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0