Kostnader First Ascents

Kostnaderna för detta äventyr blev överraskande låga. Både flygbiljettpriset och avgifterna för ITMC:s hjälp blev mindre än förväntat. Som vanligt räknar jag inte in inköp av utrustning, då det inte är en utgift som är kopplad till bara denna resa. I kostnaderna försöker jag räkna bort sådant som jag lade ut i civilisationen i form av mat och boende. I snitt blev kostnaden 4840 för varje förstabestigning, och det måste jag säga är värt varenda öre.
 
Mat och förbrukningsvaror 2208
Flyg 3740
Tåg ToR Arlanda 718
 ITMC 5849 (inkluderar alla biltransporter, tre nätters boende, inrikesflyg ToR, gas, gränstillstånd m.m.)
Karta och satellittelefon 2000
Totalt 14515
 
Till topps! /Joel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0