Pamir, here we come!



Jepp, nu är biljetterna bokade! För några dagar sedan fick jag ett mejl från Benny, där det framgick att flyget är bokat och klart. Vi flyger med Aeroflot från Stockholm 9 juli, och mellanlandar på Sheremetyevo-flygplatsen i Moskva. En flygplats som jag besökt när jag var till Elbrus. Därifrån flyger vi sedan till Bishkek. Tanken är att vi ska flyga inrikes från Bishkek till Osh i nästa etapp, men det går inte att boka detta flyg från utlandet, utan det måste göras av våra kontakter i Kirgizistan. En enkel resa går på 65€. Anledningen till att vi tar inrikesflyget är att vi åkte buss förra gången, och det var en jobbig och skrämmande upplevelse. Vi kommer inte ha så många dagar på oss, så det finns en poäng med att effektivisera resandet. Flyget hem till Sverige avgår 31 juli, så lite drygt tre veckor kommer vi att tillbringa i Centralasien.

Det ska bli skoj!

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anders

Och du tror att inrikesflyget i Kirgizistan på något sätt är säkrare än taxi-buss? Tillåt mig att tvivla.



2012-04-27 @ 18:55:45
Postat av: Joel

Haha, det känns ju betryggande! Nåja, du skulle ha varit med i bussen, då skulle du nog övervägt flyget, du med.

2012-04-28 @ 10:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0