Äntligen!



I november förra året köpte jag en greppbräda för att kunna träna hemma. Först idag fick jag upp den! Ja, jag vet. Det är under all kritik, men till mitt försvar hade jag en del bekymmer med väggen. Dels hittade jag inte reglarna som jag tänkt mig, dels visade det sig att väggen bestod av något okänt gipsliknande material. Jag var tvungen att kolla runt lite om hur jag skulle lösa problemet.

Hur löste jag det då? Jo, jag fick slut på tålamod. Jag borrade helt sonika åtta hål i väggen, körde in plugg och drog in rejält långa skruvar, och hoppas på att det håller. En fördel är att jag kunde låta skivorna som greppbrädan är fäst vid, vila mot dörrkarmen. Sedan kommer den mesta belastning att riktas nedåt, vilket borde göra att skruvarna ändå håller. Men några dynamiska starter blir det inte nog inte, utan det handlar mest om att träna hand- och fingerstyrka.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: AV

Ha, en greppbräda har jag haft i många år. Bra för att öva upp snabbheten i fingrarna. Fast min sitter inte över dörren, men på fiolen.

2012-04-03 @ 22:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0