Att blogga eller inte blogga

Ja, det är frågan. Jag har på senare tid börjat fundera på funktionen med att blogga. I början skrev jag mest för min egen skull som en form av dagbok/loggbok. Jag noterade min utveckling och mina framsteg. Allteftersom jag har planerat, förberett, genomfört och utvärderat en rad turer, så har blogget fungerat som en källa med råd och tips för andra friluftsintresserade. Bloggen har också varit en kanal för nära och kära att kunna hålla koll på vad som händer. Min tanke har varit att de, genom att vara uppdaterade, skulle kunna vara lite lugnare. Kanske har jag tänkt fel. Kanske är det så att "det man inte vet har man inte ont av". Jag ska ta mig en ordentlig funderare. Kanske blir det så att jag pausar/lägger ned bloggen. För jag måste nog fråga mig: för vems skull är det jag skriver?

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Patrik

Mitt emellan en storslagen värld och en till brädden fylld själ finns språkets trånga bro. På den står det "wow!", "åhh gud!", eller "...kolla!"



Hur ska man kunna dela det man verkligen vill dela?



Å andra sidan; den som inget delar bygger ingen bro åt andra...



Patrik

2011-09-11 @ 10:10:43
Postat av: Johan

Man måste ju alltid rannsaka sig själv och göra det man sj tycker är rätt! För egen vinning och andra som inte är "familj" hoppas jag verkligen du väljer att fortsätta! Det finns sånna mängder med inspiration och kämparglöd på dessa sidor, när en bekant till dig tipsade om denna blogg så läste jag igenom typ allt på några dagar och jag sj blev väldigt inspirerad och jag kan tänka mig att det är fler än jag som blir det!



Lycka till och hoppas du kommer fram till det vettigaste för dig sj och dina nära och kära!

2011-09-11 @ 10:41:17
URL: http://norenklattrar.blogg.se/
Postat av: Joel

Patrik: Bra slutord, den som inget delar bygger ingen bro åt andra. Det ska jag ta med mig :)



Johan: Tack för bra respons! Som sagt, jag får fundera lite på detta med bloggens funktion.

2011-09-11 @ 12:06:24
Postat av: Ken

För din/dina nära och kära skall du naturligtvis göra det som är bäst för er. "Det man inte vet har man inte ont av", vilken komplex fråga!



För egen del kan jag säga att jag har ett "sug" efter din blogg och dina äventyr. Kort och gott, jag lär mig.



Exempelvis inför min stundande Aconcaguabestigning, mycket av dina tips blir en ledstjärna för mig.



Kanske kan du modifiera och hitta "en ny nivå"?



Pergite!

2011-09-11 @ 12:57:52
Postat av: Kristina

Hys ingen oro. Slutar Joel så fortsätter jag... ;)

2011-09-11 @ 17:15:04
Postat av: Joel

Ken: Tack för din feedback! Jag kanske ska överväga det där med nivå.



Kristina: Jepp, det vore att ta bloggen till nya höjder ;)

2011-09-11 @ 20:46:42
Postat av: Två yxor

Det där med "Vad man inte vet har man inte ont av" är nog överspelat vid det här laget. De flesta av dina nära och kära, speciellt de som har invändningar mot rekreationssyslan ifråga, vet redan vad du håller på med. Om du då plötsligt blir tyst kommer de bara reagera som föräldrar gör: Oj, vad tyst det blev. Vad har ungarna nu hittat på?

2011-09-11 @ 23:04:01
URL: http://villut.se
Postat av: Linus

Svårt det där. Speciellt om man är lite trött på att blogga.



Samtidigt är det ju ofta kul att dela med sig/diskutera bland kommentarerna.. men detta kan ju ta andra former som t.ex forums eller liknande.



Eller nåt i den stilen :)

2011-09-12 @ 03:57:55
Postat av: Joel

Två yxor: Du har nog rätt i att tystnad kan väcka fler frågor. Hur var Fulufjäll, förresten?



Linus: Diskussioner är alltid intressanta, men som du säger kan man få dem via t.ex. utsidan.

2011-09-12 @ 17:04:12
Postat av: Två yxor

Joel: Tackar som frågar. Det gick bra. Blev en knapp 5 mil på två dagar. Får vara nöjd med det. Fint på lördagen och regn/dimma på söndagen. Kan ge lite tips om ni tänker dra dit i helgen.

2011-09-13 @ 09:37:30
URL: http://villut.se
Postat av: Andreas Ribbefjord

Ja, du skrivet för min skull, bland andras. Det är alltid läsvärt här då jag tittar in.

2011-10-12 @ 15:35:27
URL: http://www.ribbefjord.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0