Pannlampa

Under den senaste expeditionen påmindes jag om vilka dåliga pannlampor jag hade. Både min Silva L1 och min Petzl Tikka var alltför klena i ljusstyrkan. Redan när jag kom hem till Sverige hade jag bestämt mig för att köpa en ny.

Jag kollade lite olika alternativ, och ett som dök upp var Petzl Myo RXP. Med en maxstyrka på 140 lumen samt inställbart i tre nivåer, och med en vikt på 165gr (inkl. batterier), så slog jag till i samband med att jag skulle klättra i gruvan. Jag måste säga att jag är nöjd med ljusstyrkan och funktionerna. En annan fördel med Myo RXP är att man kan köra på Litiumbatterier, vilket är en fördel med tanke på kyla och batterilängd.

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0