Bokinköp

   

Under helgen köpte jag ett par klätterböcker på utförsäljning. Den ena är Martin Letzter och Olof Sundströms Ad hoc Rocks (Prisma 2008). Den andra är Klättrarens själ av Per Calleberg och Fredrik Schlyter (ICA 2005). Båda böckerna har ju några år på nacken, och det är väl därför de var på utförsäljning. När det gäller Ad Hoc Rocks beskriver den hur författarna besteg Seven Summits på skidor. Det är fascinerande att läsa om hur de genomförde alla bestigningarna. Det är lite som de skriver i förordet, projektet lyckades pga. obefintlig respekt för regler, förordningar och konventioner. Genomgående har de en väldigt lättsam ton i boken. Martin och Olof framstår som ganska sorglösa killar. Klättrarens själ försöker mer förklara varför man klättrar. Utöver en del djupsinniga reflektioner är boken fylld med fina bilder. Faktiskt en bok att sätta i händerna på alla dem som undrar vad klättring ska vara bra för.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Mei

Hej, var köpte du böckerna? Jag har lånat och läst Ad hoc Rocks men kunde inte hitta nånstans som man kan köpa boken.

2011-10-14 @ 14:38:29
URL: http://klassiker.outsideonline.com
Postat av: Joel

Jag köpte dem på en outlet-butik, Lager 157, i Sågmyra, Dalarna.

2011-10-15 @ 09:23:10
Postat av: Niklas

Lånade Ad hoc Rocks idag och läste om Aconcagua på vägen hem. Det var länge sedan jag skrattade så mycket och folket tittade skumt på mig på bussen. De är helt galna de killarna.

2011-11-11 @ 19:34:39
URL: http://www.shapelink.se/sv/blog/cremytos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0