Marockoplaner

Jag kan berätta att våra Marockoplaner fortskrider. Flygbiljetterna är bokade, och det innebär att vi flyger till Marrakech på självaste nyårsaftonen. Det nya året kommer vi kanske att fira på medinan. Nu tror jag inte att marockanerna uppmärksammar vårt nyår särskilt, men någon form av trevlighet blir det väl.

Vi som åker är Anders, Daniel och jag. Våra planer är att vi bor på hotell första natten, för att sedan ta en taxi ut till Imlil, eller Asni om det inte är framkomlig hela vägen. Vi vandrar sedan in till baslägret, Refuge de Toubkal (3200). Bestigningen av Jbel Toubkal tar ett par-tre dagar i anspråk. Tanken är att vi sedan ska kunna ta ytterligare ett par toppar, ev. Ras (4083) och Timezguida (4098). Det gör att vi kan återvända till Marrakech för en lagom tvådagarsvistelse innan vi flyger hem till Sverige igen. Jag kan dock avslöja att vi har en reservplan, att om det inte blir några extratoppar, kanske vi åker ut till kusten och badar och mår gott istället.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anders

Ja, jag kommer ta med mitt dykcert utifall att...

Från topp till botten på ett par dagar.

2011-11-06 @ 19:46:08
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Man vet aldrig :)

2011-11-07 @ 08:26:32
Postat av: Robin H

Kan säga att Asni är ett rent helvete och där lär man i regel byta från bussen till taxi/minibuss för att komma till Imlil. Krast så hänger araber i Asni och berber i Imlil. Inget illa men folket i Asni ska man hålla sig undan, de är sjukligt oärliga och desperata. Kan säga att jag träffat fattigare men ärligare människor.

2011-11-07 @ 14:35:01
URL: http://blogg.robinhaag.se
Postat av: Joel

Ok, tack för tipset! Jag lär återkomma med andra frågor.

2011-11-07 @ 21:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0