Transceiver

När det gäller säkerhetsutrustning, så önskar man ju att man egentligen inte behöver ha den, men det är trots allt nödvändigt. Även om man är försiktig och varsam kan olyckan vara framme. Kanke är det andra på berget som behöver ens hjälp. Av denna anledning har man alltid en del säkerhetsutrustning som spade, lavinsond, utrustning för att kunna hissa upp folk ur sprickor och första hjälpen.

En sak som jag inte har är en transceiver, dvs. en sökare/sändare vid lavinolyckor. Jag har spanat in en modell som verkar vara enkel att arbeta med och som inte väger så mycket. Modellen jag spanat in är Ortovox Patroller Digital. Det blir nog en sådan och en SPOT på min nästa tur till storstaden.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Dick Petersson

Utemagasinet testade 9 olika transceivers i nr 02.2011. Där fick Patroller Digital dålig kritik på multipelsök. Du kanske redan läst det testet? Annars kan jag scanna in och maila om det är intressant.

2011-05-14 @ 17:22:36
Postat av: Linus

Själv äger jag en PIEPS DSP och är riktigt nöjd. Har haft möjlighet att testa några olika och PIEPS är väldigt lätt att hantera, har bra "range" och är sjukt bra vid multipelsök.

2011-05-14 @ 23:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0