Sisyfos

Igår var jag ute på ett backpass igen. Det fjärde på två veckor. Det känns bra att ha kommit igång med den grenspecifika träning som vandring i backe med packning innebär. Jag har avvaktat med belastningsträning pga. pollensäsongen. Nåja, igår räknade jag lite snabb ut att jag på mina fyra pass hunnit bära ett ton järnskrot upp och ner för hopptornsbacken. Lite tröstlöst känns det också att bara gå där upp och ned, upp och ned. Det blir lite som den grekiska sagokungen Sisyfos som straffats för sin hybris genom att rulla en stor sten uppför ett berg. Dock ingår i straffet att han når nästan toppen innan den rullar ned igen, och Sisyfos tvingas att börja om. Det gäller verkligen att inte drabbas av hybris, det straffar sig.

Nåja, redan de gamla grekerna visste ju att bästa sättet att dämpa arrogans och högmod var att bära tungt uppför berg ;)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0