Träning v24

Jag körde faktiskt ett egetkomponerat crossfitpass igår. Jag körde inte på tidbegränsning eller tidtagning, dock försökte jag köra på i ett bra tempo. Passet delades in i fyra set om 30 situps, 30 armhävningar, 30 ryggups, 20 pullups och 30 burpees (från liggastående ska man göra ett upphopp). Jag tillät viss vila mellan seten. Det var ett bra pass där jag tränade både styrka och puls. Jag antar att riktiga crossfitutövare skulle ha vissa invändningar, men det funkade för mig igår iaf. Jag kan också berätta att mina pullups är dead hang (raka armbågar innan man drar upp sig igen.), dvs. ingen kipping.

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i måndags (60 min)
Styrketräning i tisdags och fredags (60 min)
Löpning i onsdags och torsdags (12 och 7 km)
Crossfit inklusive stretch (60 min)
Totalt 485 min

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0