Väntan



     
Likt en professor Balthazar vankar jag omkring här och väntar, inte på nya idéer, utan på sms-kontakt. Jag är lite bekymrad. De senaste sms-en berättade om att gruppen åter var samlad, eftersläntrarna tog sig till läger 1, ett dygn senare. Nästa sms, för ett dygn sen, berättade om att Elin, Benny och Joel låg sjuka på grund av dåligt vatten. Sen dess har det varit tyst.

Jag kan ju tänka mig bättre semestersysselsättningar än att ligga i ett tält på 4 500 m höjd och vara magsjuk. Jag vet inte riktigt vad det här innebär för Pik Lenin. Kanske måste de lägga ner och satsa på nästa berg istället. De har å andra sidan till den 22:a juli på sig att bestiga Pik Lenin. Enligt planen skulle de flytta till läger 2 idag, men jag utgår från att de inte rör sig uppåt på berget. De var slitna redan innan, och får de inte i sig någon näring vore det dumt att riskera någonting.

Det är bara en bergstopp. Det finns fler. Och det finns så mycket viktigare saker i livet än att nå +7 000 m just den här veckan.

Mot nya höjder!/Kristina

Kommentarer
Postat av: Linus

Okej, nu har jag precis kommit tillbaka och hunnit läsa mej ifatt hur det går för grabbarna och jag önskar dom en snabb återhämtning.



Ang. sms som inte kommer fram. Be Joel om du får kontakt med honom(via mobil eller vad som) att dom kan behöva ringa ett samtal på en-två minuter för att satelittelefonen ska ha en chans att hämta hem sms:en.. det är iaf min egen erfarenhet. Värt ett försök :)

2011-07-12 @ 09:44:12
Postat av: Kristina

Tack för gott råd! Nu har jag precis haft live-kontakt, så jag vet att det värsta (förhoppningsvis) är över. Tills vidare ligger de i alla fall still... Var har du varit, Linus? Har du en mejladress ifall att jag råkar på fler kriser av sorten satellit-telefon-trassel?

2011-07-12 @ 10:05:11
Postat av: Linus

linuus (at) gmail.com



Kommer inte ha tillgång till internet närmaste 5-6 dagarna men släng gärna iväg ett mail eller så om det uppstår nå andra frågor.. jag är ingen expert på området men använder dom rätt ofta numera

2011-07-13 @ 09:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0