Rjukan



Detta tungvrickarställe ligger i Telemarks fylke, Norge. Kanske är stället bekant via historielektionerna, för det var här som tyskarna tillverkade tungt vatten till sitt atomvapenprogram. Ett projekt som ständigt saboterades av motståndsrörelsen. Nu ska jag inte dit för att göra en historisk utflykt (men gör det gärna om tid medges), utan Rjukan är också känt som världens isklättrarmecka. Det är hit som isklättrare vallfärdar för att få klättra isar i absolut toppklass. Min förhoppning är faktiskt att jag ska kunna åka dit under vecka 9. Nu blir det inte hela veckan eftersom jag också ska vara i Funäsdalen. Då blir det mest barn- och familjeaktiviteter, men lite isklättring blir det nog också.

Fasen vad gött med så mycket isklättring att se fram emot! :)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Ulrika

V.8 är det Rjukan Icefestival så jag hoppas att inte alla isarna är sönderhackade när du ska dit v.9

2011-02-17 @ 18:44:54
Postat av: Joel

Tack för varningen. Jag hoppas att isarna har hunnit bygga på sig igen till slutet av v9 :)

2011-02-18 @ 08:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0