En annan sida av mig

Jag skriver medvetet bara om friluftsrelaterade saker på bloggen, men det gör att jag framstår som ganska endimensionell, så för en gångs skull tänker jag visa upp lite av mina andra sidor. Detta mest för att jag vill att man ska förstå att jag är lite mer mångfasetterad. Nedan presenterar jag tio påståenden, vara några är sanna, medan andra är falska. kommentera gärna vilka som är vad. Ni som känner mig väl, kan ju avvakta med att komma med facit :)

1. Jag har varit aktiv inom scouterna
2. Jag är mycket fascinerad av språkhistoria
3. Jag älskar chips
4. Jag är en rastlös typ
5. Jag har varit konfirmandledare
6. Jag har en kockutbildning
7. Jag skriver dikter
8. Jag gillar att pyssla i trädgården
9. Jag tycker Indien är ett fascinerande land
10. Jag har forskat om samernas renskötsel

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Joel Hagdahl

Jag gissar så här:

- inte scouterna

- inte så säker på att du är fascinerad av språkhistoria

- ja, det tror jag mycket väl (chips!)

- tja, ganska rastlös, du har ju ganska mycket arbete.

- konfirmandledare, det har jag ingen aning om. Kanske.

- Njäe, det tror jag inte på, faktiskt. (kockutbildningen)

- Ja, det kan vara sant, men jag tror mest inte så. (poeten från Boden)

- Trädgårdspyssel - nej, jag tror inte du har så mycket tid att göra det, så faktiskt inte.

- Indien, hm, det tror jag på.

- Nej, du hinner ju knappt göra det (forska om renar) med så mycket träning.



Min mamma bara skrev åt mig. Inte sa svaren, för då hade det blivit fusk!



Hej då från Joel



2011-12-03 @ 12:33:58
Postat av: K

Åh, bra frågesport! Jag kan!! :)

2011-12-03 @ 12:35:05
Postat av: Joel

Bra Joel! Du har prickat in fem rätt!

2011-12-03 @ 14:47:06
Postat av: Anders

1. Jag har varit aktiv inom scouterna - Kan tänka mig att det var där det började.

2. Jag är mycket fascinerad av språkhistoria- språk och historielärare... satsar på att combon fungerar.

3. Jag älskar chips - Positivt

4. Jag är en rastlös typ - Det där är ju ganska subjektivt. Jmf en buddhistmunk är de flesta rastlösa. Men har lite svårt att se dig en vecka i en solstol på Mallis.

5. Jag har varit konfirmandledare - hittills inte sett din sakrala sida.

6. Jag har en kockutbildning - i trossen? För att vara kock äter du förvånansvärt mycket frystorkat.

7. Jag skriver dikter - Säkert rätt, du och K kör väl haiku-slam på kvällarna?

8. Jag gillar att pyssla i trädgården - i en tvåa med balkong på tredje våningen? Jo tjena Voltaire. Har du ens balkonglådor?

9. Jag tycker Indien är ett fascinerande land - E du Goa eller? Då borde det hänga elefanter på väggarna dina istället för sovjetiska medaljer och hällristningar.

10. Jag har forskat om samernas renskötsel - gamla renar dessutom. 1500-frusit fast!

2011-12-05 @ 00:36:52
URL: http://villut.se
Postat av: K

Här får du fem om dig själv (ungefär), de andra var ju för lätta... ;)



1. På den allra första promenad vi tog tillsammans hade du mörka byxor.

2. "Vae victis..." försvann som skärmsläckare eftersom jag tog bort den.

3. Flaggan med loggan finns i säkert förvar. På för dig okänd plats.

4. Det allra första din mamma sa till mig (förutom sitt namn) var att vi skulle gå ihop för att få dig att sluta klättra.

5. Det är inte helt ovanligt att du börjar ett inlägg med "Grejen är den..."



Varsågod! =)

2011-12-05 @ 21:01:00
Postat av: Två yxor

K:



1. Frågan är nästan lite under bältet. Om du hade skrivit: "På den allra första promenad vi tog tillsammans hade du byxor i climatex microfiber med en andningsförmåga på 300ml/m2 och h" hade jag blivit grymt imponerad. Om Joel verkligen kommer ihåg färgen på brallorna är det också imponerande. Misstänker att han hade perceptionen riktat åt annat håll.



2. Vem skrev det åt vem? Och vad var lösensumman? Låter intrikat.



3. Har du snott hans toppflagga med Haraldsbogymnasiet??? Kräver du lösensumma? Därav nr 2?



4. Skulle inte förvåna mig.



5. Grejen är väl den att det smittar. Tycker mig också använda det ibland.

2011-12-05 @ 21:45:18
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Okej, den rätta raden på mina frågor: F, S, S, F, S, S, S, F, F, S.



På K:s frågor svarar jag:

1. Nix, hade ljusa byxor i manchestertyg.

2. Vet ej om det var du, men ve den som gjorde det.

3. Tur att jag alltid kan fixa en ny :)

4. Det är garanterat sant.

5. Men än har ingen kunnat säga vilken "den" grejen egentligen är.

2011-12-07 @ 17:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0