Träning v33

Jag har börjat komma igång med träningen igen så smått. Viktmässigt börjar jag närma mig min normalvikt, men än är det 1-2 kg kvar. Jag misstänker tyvärr att det är förlorad muskelmassa som tar längre tid att återfå. Av den anledningen har jag försökt att köra lite mer styrketräning och att äta kosttillskottet kreatin. Jag har aldrig ätit sådant förut, men denna gång ville jag påskynda muskeltillväxten.

Cykel till jobbet (må-fr)
Styrketräning i tisdags och fredags (45/60 min)
Löpning i torsdags (7 km)
Klättring, Rällsjön (90 min)
Totalt 390 min

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Johan

Kreatin är aldrig dåligt, du kommer dock gå upp 2-3 kilo när du börjar äta det i vätska... Kreatin binder ju vätska i musklerna :) ett till bra tips är ju mjölk! Den garanterat bästa drycken om man vill gå upp i vikt! Lycka till!

2011-08-23 @ 08:58:21
URL: http://norenklattrar.blogg.se/
Postat av: Joel

Hm, viss extravätska kan jag ju leva med, men det är ju mest återväxt av muskler jag är intresserad av. Nåja, vi får se vilka resultat jag får av kreatintillskottet.

2011-08-25 @ 18:20:35
Postat av: Johan

Jo resultatet blir ju att du får tillbaka dina muskler :) jag menade mer bara som att bli inte förvånad om du går upp nått kilo första veckan för att kreatinet binder upp en massa vatten i musklerna, och det är ju de man vill ha :)



Kreatin är även det enda kosttillskott som är utom tvivel bevisat hjälper till att bygga muskler, så vilken sport du än utövar är det bra att äta kreatin!



Lycka till

2011-08-25 @ 22:51:20
URL: http://norenklattrar.blogg.se/
Postat av: Joel

Tack för tipset. Jag ska fortsätta proppa i mig kreatin med gott mod :)

2011-08-26 @ 18:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0