Pamir - dag 16-18

Dag 16 - Dagen ägnades åt att ta hand om oss själva. En del shoppande varvades med restaurangbesök och dithörande akuta besök till toaletten. Vi besökte bazaren och ekiperade oss för några dagar av turistande. På kvällen inhandlades en vattenmelon, vilket hade varit min främsta matfantasi på berget. Dock blev den inte inmundigad på vanligt vis, utan jag kan avslöja att en flaska vodka var inblandad i det hela.

Dag 17 - Även denna dag ägnades åt souvenirshopping och restaurangbesök. Våra magar fortsatte att protestera trots att aptiten återfunnit sig. Det blev en hel del pelmeni och shashlik. Jag saknar faktiskt det ryska köket sedan min sejour i landet i min ungdom.

Dag 18 - I stort sett ägnades hela dagen i en minibuss som tog oss från Osj till Bishkek. Vår plan var ju att ta helikoptern till Khan Tengri (7010) och eventuellt Pik Pobeda (7439). Vi var ännu inte helt återställda, men vi hade kunnat äta och vila oss ordentligt. Frågan var bara om det var tillräckligt. Den långa bilresan var tröttande, speciellt när vi redan hade åkt sträckan en gång. Om (eller när) jag kommer tillbaka, så ska jag ta inrikesflyget. Dock ångrar jag inte att jag åkt en gång för man får verkligen se mycket av landet. Den största behållningen under dagen var när vi stannade till vid en sjö och beställde in tre kilo friterad fisk och inget mer. Det var verkligen gott och vi behövde få i oss proterinerna. Det var ganska sent på kvällen när vi kom fram till vårt hotell i Bishkek, men vi gick ut och åt en pizza innan vi gick och lade oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0