Inomhusklättring

Idag var jag och klättrade med en nya bekantskaper, Chan och hans sambo, på KFUM i Borlänge. Glädjande nog fick jag kontakt med Chan efter det att jag efterlyst fler klätterkamrater. Vi körde några repor på lite enklare leder, för att sedan köra en del på boulderväggen. Bouldering går ut på att lösa tekniska klätterproblem, och vanligtvis brukar man se klättrare göra detta på stora stenbumlingar (eng. boulder) ute i det fria. Bouldring syftar till att bli bättre på att lösa krux (svårigheter/problem) när man sedan klättrar klippa.

I huvudsak gick det bra, och jag är nöjd med klättringen. Dock fick jag ganska mycket pump i underarmarna, men det är som det ska vara :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Adolphson

I går pratade jag om dig och i dag om fjällvandring. Jag skulle vilja gå så långt att jag hävdar att min blogg numera är att kategorisera som en ren friluftsblogg. Se bara!

2010-09-22 @ 20:50:00
URL: http://f-adolphson.blogspot.com
Postat av: Joel

Hm, det innebär att jag nu kan röra mig in på ditt område och bli lite mer politisk. Vi kan ju bytlåna ett tag :)

2010-09-22 @ 21:08:29
Postat av: Hagdahl

Och därför borde du länka till den (Adolphsons blogg), Joel! Med tanke på hur andra bloggar på din länklista utvecklat sig, menar jag... ;)

2010-09-22 @ 21:09:21
Postat av: Joel

Hagdahl: Mm, jag funderar på den inriktningen, jag också ;)

2010-09-22 @ 21:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0