Träning v41

Träningen rullar nu på. Jag har dock kommit till insikt om att jag måste löpträna mer regelbundet och metodiskt om jag ska hålla på och ställa upp i olika lopp. I lördags sprang jag Dalamilen och tiden var inget att yvas över. Nästa säsong ska jag dra ned på innebandyn och satsa mer på löpning - och då j*vlar ska det presteras!

Cykel till jobbet (må-on, fr)
Innebandy i måndags och torsdags (60 min)
Styrketräning i måndags och fredags (60 min)
Löpning i lördags (45 min)
Totalt 405 min

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Robin

Tja, om man ser till bergsbestignings fysik så tror jag innebandy är ett bättre träningssätt, ändrade min egen träningsstil med att utöva mer intervall och kortintensiv träning istället för att bara löpa långt. Vad tycker du av erfarenhet funkar bäst?

2010-10-19 @ 16:16:09
URL: http://robinhaag.blogspot.com
Postat av: Joel

Jag tror på en blandning för bergsbestigning. Dock vill jag ju förbättra mina tider när det gäller några lopp, så då är det mer löpträning som måste till.



Hur blir det med Jbel Toubkal? Jag blev själv nyfiken på berget efter att jag såg ditt inlägg.

2010-10-19 @ 19:59:31
Postat av: Kristina

Själv sitter jag här och yvs, lite lagom sådär. :)

2010-10-19 @ 20:00:04
Postat av: Joel

Kristina: Det tycker jag att du gör rätt i :)

2010-10-19 @ 20:27:32
Postat av: Niklas

Varför envisas du med att tävla i löpning när du uppenbart suger i det :-P

2010-10-29 @ 12:13:46
Postat av: Joel

Niklas: Haha, det är bra för min ödmjukhet, envishet och revanschlystnad :)

2010-10-29 @ 21:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0