Träning v47

Jag har ju tidigare nämnt att jag försöker träna upp finger-, hand- och underarmsstyrkan. Det är en fördel att vara stark i dessa delar när man klättrar. Min träning har också gett resultat, då jag nu kan genomföra några boulderproblem som jag inte orkat göra tidigare. Dock är jag väldigt mån om att vila dessa muskler för att undvika överansträngning. Av erfarenhet vet jag att det är så lätt att man forcerar fram resultat. Jag har haft min beskärda del av bristningar och inflammationer. Nu försöker jag bygga upp musklerna metodiskt. Jag är övertygad om att det lönar sig i längden.

Cykel till jobbet (må, on-fr)
Innebandy i måndags, tisdags och torsdags (60 min)
Klättring inomhus i söndags (100 min)
Styrketräning i måndags och fredags (60 min)
Totalt 520 min

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0