Träning v44

Ibland är detta med vikten ett problem. För det mesta brukar folk vilja gå ned i vikt, men det finns de som också vill gå upp i vikt. Mitt problem är att jag vill både och, samtidigt. En av anledningarna till att jag styrketränar är dels att bli starkare, dels att biffa på mig lite. Det handlar om att jag vill ha några kilo att sätta emot när jag ska släpa på en tung packning. Mitt mål är att väga 75kg (muskler) och faktum är att jag i princip nådde detta mål förra veckan, då vågen visade 74.5kg. Dock finns det ett motsatt behov av att gå ned i vikt. Dels för att bli bättre på löpning (viktökningen förklarar delvis de usla löptiderna), dels är det en fördel för klättringen att vara lätt i kroppen. Just nu är det mest vertikal klättring på schemat, så egentligen borde jag försöka banta lite. Det optimala vore att jag pendlar mellan 70-75 kg beroende på säsong.

Cykel till jobbet (må-ti, to)
Innebandy i måndags, tisdags och torsdags (60 min)
Klättring i onsdags (90)
Styrketräning i torsdags (60 min)
Totalt 420 min

Till topps! /Joel

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0