Nya handskar



Här ser ni resultatet av att vara osponsrad. Dessa vindtäta Shimano-cykelhandskar har jag haft i tre års tid nu. De har varit upp på toppen av Mont Blanc två gånger, Kilimanjaro + att jag har haft dem till vardags. Ganska naturligt så har de slitits hårt av det myckna användandet. Av den anledningen tyckte jag att det nu var dags att pensionera dessa gamla trotjänare. Förra veckan var jag och köpte ett par nya Hestra Czone Pickup-handskar. Czone är Hestras vind- och vattentäta membran. Handskarna är riktigt smidiga, vilket gör att de tillåter en del finmotoriska moment. Jag tror att de kommer att bli bra för isklättring, bara det inte är för kallt, då de är relativt tunna.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Robin

Snacka om slitna!

Önskar jag kunde slita lite mer på min egen utrustning! Som sagt det ska ju märkas att man är ute :)

2010-11-24 @ 00:20:27
Postat av: Joel

Ja, det var som sagt dags för pensionering för dem :)

2010-11-24 @ 08:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0