Sko- och väskbloggen 2

Igår introducerade jag ytterligare en nisch för denna blogg, och det är allmänna trendspaningar och modetips i fråga om skor och väskor. Nåväl, om gårdagens outfit handlade om att vara lätt och smidig för att kunna ta sig an lite mer tekniska turer nere i Alperna, så är dagens outfit mer anpassat för medellånga expeditioner.

På bilden ser vi modellen posera med ett par Koflach Vertecal på fötterna. Det är ett par plastskor med uttagbara innerskor. Allt för ökad smidighet och komfort. Just Vertecal-modellen lämpar sig synnerligen väl till mer vertikal klättring, och därför matchas de med ett par Black Diamond-isskruvar som blingbling. Skornas gula färg gör också att de kräver en något nedtonad färg på väskan. Vi vill ju inte se ut som en vandrande smällkaramell ute på glaciären. Väskan är en Haglöfs Matrix 70 i en diskret gråsvart färg. Trots sin relativa storlek, så är den ganska lätt vilket gör att den lämpar sig väl till expeditioner i mellanregistret.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Niklas

Efterfrågar lite mer naket, den förra bilden tror jag attraherar fler läsare ;-)

2010-05-08 @ 09:38:08
Postat av: Joel

Niklas, du har helt rätt, men jag tänkte att jag skulle lämna lite åt fantasin ;)

2010-05-08 @ 11:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0