Statistik



Jag tänkte bara dela med mig av en sammanställning över antalet lyckade bestigningar det senaste decenniet samt hur de fördelade sig över månaderna. Statistiken är hämtad från NPS (National Park Service). Utöver den bifogade tabellen, så kan man under 2008 hitta annan intressant statistik, bl.a. är medelåldern på klättrarna 37 år. Könsfördelningen är ca. 90-10 i förhållandet män-kvinnor. Medeltiden för expeditionerna är 17 dagar.

Det ska bli intressant att se hur vår expedition kommer att ligga i jämförelse med medlet i antalet dagar. Vi bidrar dock till att jämna ut könsfördelningen, då vi består av fifty-fifty. I fråga om ålder så ligger vi en bit under medlet med 32,5. Det är väl mest Elbe och Dawe som drar ned. Själv kommer jag att ligga precis på medlet när jag åker.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Linus

Hur var förhållandet antal expeditioner vs. lyckade toppförsök under varje månad? Att juni skulle ha flest 'summits' känns rätt solklart. :)

2010-03-17 @ 09:56:23
Postat av: Joel

Det vet jag tyvärr inte. Det framgick inte av statistiken.

2010-03-17 @ 22:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0