Skada

 

Idag tränade jag styrketräning, men bara överkropp. Det är muskelbristningen i låret som sätter stopp för utfall eller andra benövningar. Egentligen är det inte så farligt som det låter. Idag har jag faktiskt kunna gå ganska obehindrat. Igår däremot gick jag som om jag var stelopererad. Sett ur det perspektivet, så går läkprocessen riktigt bra (läs snabbt). Dock ska jag inte göra misstaget att börja anstränga låret för tidigt, utan det gäller att vara lite tålmodig och låta skadan läka ordentligt. Annars finns risken att skadan slås upp igen.

Jag har ju varit lite orolig för Jämtlandsturen, men går allt väl, så ska jag nog kunna genomföra den. Däremot kommer jag nog inte kunna spela innebandy på flera veckor. Det är de explosiva rörelserna jag ska akta mig för. Jag tänkte dock bifoga en bild där man ser blödningen från måndagens skada.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0