Teknikens under

Med en bra uppkoppling kan man slå världen med häpnad, som ni säkert vet. ;) Med en bra uppkoppling kan jag dessutom följa Joel och Dawe och Elbe på väg uppför Denali, var jag än befinner mig i sommarsverige. Igår tog jag till exempel en paus från en bröllopsfest (nej, inte den tv-sända), för att kika till dem, via min svågers mobil. Direkt från En vänlig grönska i kyrkan och efterföljande gratulationer, till minus 27 grader och snö och berg, och så tillbaka igen.

Med benäget bistånd från Linus och Ulrika har jag koll på att expeditionen den här morgonen befinner sig på Basin Camp (4300 meter), att deras upplägg fungerar, även om det tar lite länge tid än drömscenariot, att det snöar men är vindstilla och när solen går upp och ner. Jag tror att det nu följer några vilodagar och acklimatiseringsdagar innan de ger sig vidare upp mot High camp.

Så klart skulle jag önska att det fanns någon mobiltäckning överhuvudtaget, men jag är glad över att det i alla fall går att titta på dem. Jag är alldeles övertygad om att wagsen på Hillary/Norgays tid inte hade i närheten av de här möjligheterna!

Mot nya höjder! /Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0