Tänka om

Det började anas oråd när gårdagens sms talade om att invänta bättre väder och skjuta på Matterhorn-klättringen. Idag har Joel, Anvi och Elbe rekat och väntat färdigt och bestämt sig för att vara kloka nog att avstå från Matterhorn i dåligt väder, och istället åka mot Chamonix och klättra Mt Blanc via deltoppen Tacul.

Det är klart att de är lite besvikna, men Matterhorn lär knappast flytta på sig i brådrasket, och det är inte långt dit om de vill göra nya försök. Det är bara dumt att utsätta sig för onödiga risker. Jag tror ändå att om Joel skulle fått välja ett berg där han ville ha tur med vädret den här sommaren, så skulle det ha blivit Denali. Alaska är inte riktigt inom räckhåll på samma sätt.

Jag kan livligt föreställa mig att just nu sitter de och planerar när de ska göra nya försök med Matterhorn, och vill därför bara påminna Joel om att hans mamma och syster och pappa och systerbarn blivit lovade höstlovet! ;)

Mot nya höjder!/Kristina


Kommentarer
Postat av: Heja Kristina!!!!!

2010-07-31 @ 22:09:33
Postat av: Kristina

Haha, jag gissar att den där kommentaren kom norrifrån! :)

2010-07-31 @ 22:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0