Isklättring igen


Idag var jag och klättrade is igen. Dock var jag på Oxberget denna gång. Det var jag och Anvi som klättrade, och konstigt nog fick vi isen helt för oss själva. Man kan ju tro att det borde vara fler intresserade en solig dag med temperaturer kring minus 8-10 grader. Nåja, jag ska inte klaga. Klättringen gick bra. Jag ledde upp för att sedan sätta toppankare, på vilken jag hann köra en gång, så det blev två repor. Isen var på vissa håll ganska hård, så den splittrades lätt. Det hela förbättrades inte av att mina yxor var väldigt slöa. De behöver absolut filas till, men det lutar mot att jag ska införskaffa nya yxor innan Skottland.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0