Isklättring i Säter

Jag har precis kommit hem från lite isklättring i Säter. Det var via en kollega som jag fick tips om att det fanns ett dagbrott i närheten av Säter, där man kunde klättra is. Jag förhörde mig om detta på Utsidan, och fick på så sätt kontakt med Jöer som kände till stället. Vi var där och körde några repor. Fallet är inte mer än ca. 10m högt, men isen var tjock och fin. Jag ledade första vändan för att sedan topprepa ett par gånger. Jag testade också Jöers Petzl Quark, och det var verkligen som natt och dag att klättra med riktiga isklättraryxor, så nu är det bestämt. Jag ska införskaffa mig ett par nya yxor inför Skottland.







Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0