Förbrukningsvaror

Vanligtvis när jag köper kläder och utrustning, så brukar jag motivera utgiften med att det är en engångskostnad. Dock har jag nyttjat mina grejer ganska mycket, vilket givetvis sliter. Faktum är att jag har börjat se på kläder och utrustning som förbrukningsvaror. På några år har jag hunnit slita ut ett par underställströjor, en skaljacka, två par trailskor, en kastrull, ett flertal liggunderlag samt hunnit nöta betänkligt på ett par ryggsäckar och tält. Jag kan inte räkna upp allt, men det blir en hel del sett över tid.

Jag skulle förvisso kunna beklaga mig över dålig kvalitet, eller idka självkritik kring mitt handhavande, men jag väljer faktiskt att ta det som ett kvitto på att jag har ett aktivt och innehållsrikt liv :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anvi

Smakar det så kostar det. Ändå är kvalité billigare i längden om man använder prylarna ordentligt.



Och det drabbar ju ingen fattig? ;-)

2010-08-30 @ 09:51:43
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Jepp, så är det! Tur att jag är såå rik :)

2010-08-30 @ 19:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0