För att få ligga

Jepp, det är tydligen därför jag håller på med bergsbestigning ;) I alla fall om man ska tro Everestbestigaren och tillika biologen Johan Frankelius. I samband med den ständigt aktuella frågan, hur man som kille ska göra för att få ligga, så kom jag att tänka på en artikel jag läst om honom för länge sedan (SvD 2006-11-01). I artikeln utgår Frankelius från ett biologiskt perspektiv till varför man klättrar. För oss män handlar det helt enkelt om att vi visar upp att vi är fysiska praktexemplar, vilket kvinnorna finner oemotståndligt attraktivt, och så får vi killar ligga. Är du intresserad kan du läsa hela artikeln här. Ok, jag raljerar lite i min presentation. Visst har han en poäng i att en vältränad person (vilket bergsbestigare tenderar att vara oavsett kön) är mer attraktiv än en otränad person. Dock måste jag säga att det är en tämligen rejäl omväg att springa uppför berg bara för att få ligga. Det ger nog bättre utdelning att arbeta med sin personlighet, träna på gym och lägga pengarna på drinkar.

Alltså, om ditt största mål här i livet är att få ligga, så vill jag inte rekommendera bergsbestigning. Jag kan i alla fall konstatera att man inte känner sig så sexig när man går omkring i samma par kalsonger för femte dagen i sträck.

Till topps! /Joel
Trackback
RSS 2.0