Träning v15

Igår var jag ut på min första längre löptur, rättare sagt lunktur, sedan jag skadade låret. Det gick ganska bra, inga smärtor eller så, men låret gör sig påmint. Speciellt i uppförsbackar märks det att trycket saknas. Nåja, det går i alla fall framåt. Jag har faktiskt hållt mig undan innebandyn, och det är nog bäst så. Närmast gäller bara att låta muskelbristningen få läka ordentligt, för att sedan köra mycket stretching och excentrisk träning.

Cykel till jobbet (må-fr)
Styrketräning i onsdags och lördags (60 min)
Jogging i måndags (5-6km)
Löpning i söndags (10km) 

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: K

Haha, 5-6 km med mig räknades som aktiv vila, va?!? Eller kan det ha varit så att du mötte så hårt mentalt motstånd att du försökt glömma det? ;)

2010-04-19 @ 21:29:32
Postat av: Joel

Åh, jag glömde måndagsturen. Ska genast åtgärdas.

2010-04-19 @ 21:31:19
Postat av: Kristina

Fast jag var ute och sprang med dig i tisdags...

2010-04-20 @ 16:51:54
Postat av: Joel

Argh, märks det att jag är förvirrad ;)

2010-04-21 @ 12:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0