Pollenallergi?

Ok, jag måste motvilligt krypa till korset. Jag är kanske, men märk väl kanske, pollenallergisk. Det som gör att jag misstänker detta är att jag under de senaste åren fått kliande ögon. Egentligen brukar jag ignorera alla former av allergiska reaktioner, t.ex. fick jag ordentliga nässelutslag när jag åt mandlar och hasselnötter i Ryssland, men jag har ätit båda efter det utan problem. Jag kan dock inte längre bara köra min vanliga strutsteknik (det man inte ser, finns inte), dvs. hävda att det är psykosomatiskt. Om det bara vore för ögonen skulle det inte vara någon fara, men jag är nervös för att det ska sätta sig på andningen, och i förlängningen påverka hjärtat pga. den stress det utgör för kroppen. Jag har också läst att bara ignorera det inte är särskilt bra, då allergin i värsta fall kan utvecklas till astma. Av denna anledning har jag valt att erkänna att jag kanske, men märk väl kanske, har problem med pollen. För att inte utsätta min kropp för extra mycket stress nu när jag ska öka träningsintensiteten, så har jag beslutat mig för att testa pollenmedicin (antihistamin). Förhoppningsvis ska jag slippa bieffekter som trötthet/dåsighet.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linus

Bah, kliande ögon och konstant nysande under "pollentider" är fullt normalt... ignorance is bliss ;)

2010-04-19 @ 17:45:15
Postat av: Joe

Jepp, du har helt rätt, ignorance is bliss.

2010-04-19 @ 21:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0