Träning v43

Träningen denna vecka gick i återhämtningens tecken. Visserligen körde jag ett pass styrka på onsdagen, men jag avhöll mig från all konditionsträning. I övrigt påbörjade jag bestigningen av Kilimanjaro mot slutet av veckan. Uppladdningen inför anmarschen var väl inte optimal, då det började med jag steg upp 03.00 på fredagsmorgonen för att köra till Arlanda, och efter två mellanlandningar kom jag fram till Kilimanjaro 11.30 på lördag förmiddag.  Och efter 36 timmars resande påbörjade vi anmarschen från Machame Gate vid 14.00.

Cykel till jobbet (må-on)
Styrketräning i onsdags (60 min)
Lördag - Anmarsch Machame Gate (1750) - Machame Hut (3000), 22km (3h20m)
Söndag - Machame Hut - Shira Cave (3800) + acklmatiseringstur (4100), 8km (3h20m+2h)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag gillar det här "onsdag - cykla till jobbet" och så någon dag senare "Anmarsch Machame Gate (1750) - Machame Hut". Fint med variation i tillvaron! Berätta mer, berätta mer! Fast om du är trött kan du få vila lite först, men sen?!? Du är den enda jag känner som bestigit Kilimanjaro på höstlovet. (Eller överhuvudtaget, tror jag. Om inte någon gjort det lite i smyg. Kan ju ha förekommit!)OK - vila lite, skriva lite??

2009-11-02 @ 18:26:43
Postat av: Joel

Tack för ditt intresse :) Det kommer en utförligare redogörelse under dagarna framöver.

2009-11-02 @ 18:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0