Berg lär oss livet

Jag tänkte bara presentera några ordspråk/citat om berg. Berg är ju väldigt tacksamma att använda som metaforer för både det ena och det andra. Nåväl, jag tänkte bara dela med mig något av den visdom jag erhållit via de berg jag har bestigit ;) 

Att åldras är som att bestiga berg, man blir lite anfådd men man får mycket bättre utsikt. (Ingrid Bergman)

Det är med berg som med kvinnor, de ska inte bedömas på avstånd. (Okänd)

Det finns många vägar till bergets topp, men utsikten är alltid densamma. (Kinesiskt ordspråk)

När du hjälper en annan uppför berget, bestiger du det samtidigt själv. (Okänd)

Man måste bestiga berget innan man får utsikt över dalen. (Svenskt ordspråk)

Mät aldrig bergets höjd förrän du nått toppen. (Dag Hammarskjöld)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: K

Gå inte på berg, när det finns småsten! Hihi! Den är bra...

2009-11-24 @ 20:06:32
Postat av: Joel

Åhh, det får bli mitt framtida motto ;)

2009-11-24 @ 21:33:36
Postat av: Robin

Den sista är så sann!

2009-11-24 @ 22:03:04
URL: http://robinhaag.blogspot.com
Postat av: Joel

Robin: Ja, visst ligger det mycket i orden.

2009-11-24 @ 23:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0