Ett svar gott nog?


Igår fyllde jag år och jag hade en riktigt trevlig födelsedag. Men med födelsedagar aktualiseras som oftast frågor om hur det känns att uppnå en viss ålder, och vad har man egentligen hunnit göra. Man summerar året som gått och gör ett temporärt bokslut över sitt liv. Ser jag tillbaka på året som gått, så har det varit ett bra år. Jag tror att det är många där ute som skulle vilja kunna åka iväg på liknande äventyr som mina. Att få bestiga berg och beträda okänd mark. Att få uppleva och leva. Men det finns mycket annat att upptäcka än berg och fjärran platser, något jag blir påmind om då och då. Igår slog det mig att jag egentligen inte har mycket att visa upp om jag måste summera mitt liv nu; ett jobb, några bergsbestigningar och en massa prylar.

Jag har funderat på vad skulle jag säga om jag ställdes inför min skapare idag och han frågade: "Vad gjorde du med ditt liv?"

Det enda svar jag skulle kunna ge är: "Jag beundrade din skapelse", men frågan är om det är ett svar gott nog?

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Niklas

Joel, du har gjort så mycket mer det senaste året. Du har inspirerat framtida klättrare med visioner. Och framför allt har du gjort ett hästjobb med att ge oss noviser mängder med matnyttig information om både Mont Blanc och Aconcagua i aspekter av budget, utrustning och genomförande. I detta har du kanske främst visat vägen för oss andra att våga uppleva dessa vackra vita vyer men också på ett säkrare och mer förberett sätt än om inte din blogg och dina reseskildringar funnits där för oss. Och detta för totala främlingar du aldrig träffat, det tycker jag du kan vara stolt över.

2009-05-19 @ 01:48:16
Postat av: Joel

Tack Niklas! Det är alltid kul att få positiv respons på det man gör. Skönt att veta att denna blogg gör någon nytta i alla fall :)

2009-05-19 @ 22:04:46
Postat av: Linda

Grattis i efterskott grabben!

2009-05-21 @ 08:58:40
URL: http://millionmiles.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0