Zermatt

Jag sitter just nu nere i Zermatt efter att ha varit uppe bland bergen. Jag har hunnit bestiga sju 4000+ toppar. De jag gjort är Breithorn, Centraltoppen, Breithorntvillingarna, Roccia Nera, Castor och Pollux. Tanken var att jag skulle göra Liskamm Väst, men jag hade ingen bra dag när det var dags. Jag skulle göra det med Laan och Pean, men jag vände och jag antar att de tog sig dit. Själv ska jag aka upp till bergen igen pa mandag för att bestiga bergen i Monte Rosa-massivet. Pean och Laan är förmodligen redan där, sa därför har jag slagit mig ihop med en engelsman som heter Iain. Mawa och jag ska försöka ta Dufourspitze och Nordend sedan aker han hem. Därpa ska jag och Iain ta resten av topparna. Naväl, det var en liten kort summering. Allt gar bra här. Vi hörs igen om en vecka :)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Emelie

Härligt! Det var inte dåligt med 7 toppar inte. Lycka till med resten. ;)

2009-06-29 @ 13:27:47
Postat av: Joel

Tackar :)

2009-06-29 @ 18:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0